Kundeservice




Ofte stilte spørsmål



Vi tilbyr deg en gratis tjeneste frem til du får et bekreftet oppdrag eller en forpliktende befaring. - Samtidig kan du sette opp gratis varsler slik at du får beskjed når det legges ut passende oppdrag nær deg.

Først og fremst tilbyr vi et mangfold som inkluderer både privatpersoner og bedrifter. Du kan legge ut oppdrag til fastpris, timepris eller på anbud. - Vi har over 15 000 hjelpere fordelt over hele landet og om oppdraget er rettferdig betalt er det ikke vanskelig å finne hjelp hos oss.

Å være en hjelper er gratis frem til en bekreftet avtale. Vårt gebyr skal alltid være inkludert i avtalt pris slik at hjelper får tilbakebetalt oppdragsgebyret via godtgjørelse. - Befaring er derimot vårt alternativ til et løpende abonnement og er en betalt tjeneste som hjelper betaler for og gir verdi i form av en bekreftet avtale om møte med oppdragsgiver.

Det er helt gratis å legge ut små og store oppdrag hos oss. Våre hjelpere betaler et gebyr dersom de får oppdraget. - Gebyr er fra kr. 39.- for de minste oppdragene og opp til 355.- for oppdrag over kr. 10 000. - Våre hjelpere vil inkludere gebyret i prisen som avtales og du betaler derfor indirekte et gebyr til oss via hjelperens godtgjørelse.

Du vil automatisk bli bedt om å registrere deg som hjelper når du tilbyr hjelp på et oppdrag. Det er fort gjort og helt gratis. Du kan også registrere deg som hjelper under menyen "Min profil" og fanen "Hjelper profil"

Ja, bedriften din er hjertelig velkommen og registrering er helt nødvendig dersom du ønsker proffoppdrag. - Profilen din vil bli merket med et PRO-ikon som viser at du representerer en bedrift. Registrering er gratis og du blir veiledet igjennom registreringsprosessen når du tar kontakt på et proffoppdrag.

Ingen av våre brukere kan slå av varsler relatert til oppdrag du har lagt ut, eller oppdrag der du har tilbudt hjelp. Det er grunnleggende for vår tjeneste at våre brukere skal forvente svar på meldinger. Vi slår av varsler på SMS om natten mellom 22:00 og 07:00.

En småjobb er som navnet indikerer, "En liten jobb". Hos oss et dette betegnelsen på oppdrag der det ønskes privat hjelp. Inntekter fra småjobber i hjem og feriested er vanligvis skattefritt inntil kr. 6000.-, men det finnes unntak og du må derfor sette deg inn i småjobbregelverket. PDF kan lastes ned her: https://minsmajobb.no/smajobb-regler.pdf

Det er ikke klare regler for når inntekter fra småjobber blir skattepliktig. Skatteetaten indikerer at grensen går et sted mellom kr. 50 000 og 60 000 pr. år men kan aldri overstige kr. 6000 fra den samme oppdragsgiveren. Vi ber deg lese vår folder om småjobbregelverket. På kundesidene i menyen "Avtaler" kan du enkelt se hvor mye du har tjent på småjobber hos oss inneværende år.

Hos oss er dette betegnelsen på oppdrag der profesjonell kompetanse er ønsket eller nødvendig etter Norske lover og regler. - Det er kun bedrifter registrert i Brønnøysundregistrene som kan ta kontakt på proffoppdrag. Det er ingenting som heter skattefrie inntekter for bedrifter og proffoppdrag må ikke forveksles med småjobber.

Hjelper er ansvarlig for et depositum når det tilbys hjelp på et oppdrag. Depositum skal bidra til pliktoppfyllende oppførsel og at våre regler følges. Depositum frigis i sin helhet når avtale ikke oppnås og våre regler er fulgt.

Nei, vår rolle er som kontaktformidler og tilrettelegger for avtaler. Vi er ikke part i de avtaler som gjøres. Når avtaler inngås hos oss skal begge parter bekrefte en enighet og er dermed ansvarlig for sin del av inngått avtale. - Sett deg inn i småjobbregelverket og velg alltid en bedrift dersom du ønsker garantier og forsikringer.

I chatten finner du et "+" ikon like ved meldingsfeltet. - Der finner du valget å avtale en befaring. Tid og dato må bekreftes av begge parter før avtalen er gyldig. Etter at avtalen er bekreftet vil adresse og partenes mobilnummer bli oppgitt i chatten for enklere kommunikasjon.

Befaringsgebyr er vårt alternativ til et abonnement. Et abonnement er en utgift uavhengig av den verdi vi klarer å gi deg. En avgift for befaring gir deg valgmuligheter om hvilke oppdrag du vil investere i og en verdi i form av en bekreftet avtale der du kan presentere deg selv eller din bedrift. Merk at filer kan sendes i chatten og at befaring i mange tilfeller kan unngås. Befaringsgebyr bortfaller dersom du får oppdraget.

I chatten med den aktuelle hjelperen finner du et "+" ikon like ved feltet for å sende meldinger.- Der finner du valget å tilby den aktuelle hjelperen oppdraget. - Du vil bli veiledet til å lage en kort, men forpliktende avtale som hjelper bekrefter før avtalen er gyldig. Vi formidler automatisk kontaktinformasjon når avtalen er bekreftet.

Når du har valgt en hjelper vil oppdraget bli fjernet fra nettsidene og havner automatisk i fanen "Pågår" på kundesidene. - Du sluttfører oppdraget ved å gi hjelperen en vurdering etter utført arbeid. Ble ikke oppdraget noe av eller du fant hjelp andre steder avslutter du ved å kansellere oppdraget under menyen du finner i "Mine oppdrag"

Opplever du ufin kommunikasjon, regelbrudd eller møter uærlige brukere kan du rapportere i chatten under "+" ikonet. Der kan du også avslutte samtalen. Om du vurderer saken som alvorlig ber vi deg også kontakte kundeservice med mer informasjon. (Tips: Ta skjermbilder!)

Depositum frigis normalt automatisk når du trekker tilbake interessen for oppdraget, når en annen hjelper får jobben eller når oppdraget blir kansellert eller utløper på tid*. Du kan alltid se status for alle depositum i menyen "Betalinger" på kundesidene. * Frigjøring av depositum er forbeholdt at våre chatregler er fulgt.

Dersom du ble syk eller av andre årsaker må melde avbud blir dessverre ikke gebyret tilbakebetalt. Om ikke annet er beskrevet i oppdragsavtale har du heller ikke rett på avbestillingsgebyr fra oppdragsgiver. I slike tilfeller ber vi partene forsøke å avtale oppdraget på et senere tidspunkt.

Befaring er en gebyrbelagt tjeneste der hjelper kjøper rett til å møte eller kommunisere med oppdragsgiver utenfor våre tjenester. - Gebyret tilbakebetales ikke etter at kontaktinformasjon er formidlet. Ved kansellering har hjelper allikevel rett på et avbestillingsgebyr fra oppdragsgiver dersom hjelper ikke er årsak til kanselleringen.

En begrenset konto kan ikke legge ut oppdrag og dersom du er hjelper kan du heller ikke ta kontakt på nye oppdrag. - Vi er raske til å begrense kontoer og det betyr vanligvis at vi trenger en samtale med deg om vårt regelverk. Alle data er intakt og begrensing fjernes normalt etter en samtale med oss.

Dette vil forekomme og noen ganger går ting galt. Vi har regler om at vurderinger skal være basert på reelle erfaringer og du kan klage på mottatt vurdering dersom avtalen ble kansellert. Etter påbegynt eller fullført oppdrag kan normalt ikke vurderinger påklages med unntak av fremvist dokumentasjon av kritikkverdige avvik i avtalen.

Dersom du har slettet kontoen og ønsker å registrere deg på nytt har vi opp til 12 måneder karantenetid. - Dette er for å forebygge nyregistreringer med intensjon om å slette negative evalueringer. Karantenetid bestemmes av oss når konto slettes og vi kan normalt ikke endre ilagt karantenetid. - Vi anbefaler deaktivering av konto fremfor sletting om du forventer å bruke oss igjen innen 12 måneder.

Slik trusselbildet har blitt de siste årene er det naivt å tro at dette ikke også er en trussel for oss. Dette er årsaken til at vi ikke innhenter sensitiv informasjon om våre brukere. - Vi lagrer et minimum av data og har ingen informasjon om dine betalingskort, personnummer, etnisitet, religion, vandelshistorikk, helsedata, skattedata eller legning. - Selv om vi har den høyeste grad av sikkerhet og krypterer all lagret informasjon er allikevel den beste beskyttelsen at vi ikke innhenter slik informasjon om deg. - Dette er også årsaken til at du selv må taste inn din adresse for søk og at du ikke møter den velkjente "Godkjenn våre cookies" når du besøker oss.

Vi på kundeservice er behjelpelig med å slette eller deaktivere kontoen din. - Dersom du ønsker en pause, men forventer å bruke oss igjen i fremtiden, anbefaler vi at du deaktiverer kontoen. - Ønsker du å slette kontoen helt, vil alle data gå tapt inkludert evalueringer du har fått. - Sletting kan ikke angres og det er en karantenetid på opp til 12 måneder for å registrere seg på nytt. Send en e-post til: post@minsmajobb.no eller bruk kontaktskjemaet så hjelper vi deg vanligvis innen utgangen av samme virkedag. Du kan også sende en SMS med meldingen "Slett" til 4005 3003

Legg til på telefonen

Hva synes du om oss?

Vårt nettsted er på mange måter en byggeplass der tjenesten tar form og vi håper du synes vi beveger oss i riktig retning. Når du er registrert hos oss skal du vite at det alltid er en forbedring som venter på å skje og at vi verdsetter og lytter til dine tilbakemeldinger.

På grunn av hyppige oppdateringer ber vi om forståelse for at ting av og til går galt. Barnesykdommer vil forekomme og du kan oppleve å få den kjedelige beskjeden om at nettsidene oppdateres akkurat når du skulle gjøre noe viktig. Kundeservice er her for deg når ting går galt og du trenger hjelp. 

56990 oppdragsgivere og 15085 hjelpere har funnet veien til oss men vi gir oss ikke før vi er tjenesten “alle” går til for å finne hjelp!  Liker du tjenesten vår, setter vi stor pris på dine anbefalinger, likes og stjerner på facebook eller google. Og gjerne til venner og familie.

Vi bruker SMS varslinger

Kanskje legge oss til som kontakt på telefonen din og gi oss en kul og lett gjenkjennelig meldingslyd når du får SMS fra oss?

Linje 1: 979 00 001 (Systemmeldinger)

Linje 2: 979 00 002 (Jobbrelaterte varslinger)

Linje 3: 979 00 003 (Jobbrelaterte varslinger)

Linje 4: 979 00 004 (Jobbrelaterte varslinger)

Linje 5: 979 00 005 (Jobbrelaterte varslinger)

Kundeservice MinSmåjobb
E-post: post@minsmajobb.no
Sentralbord: 4005 3003

Vår tjeneste er selvbetjent og har digital kundeservice.
Du treffer oss på e-post eller via kontaktskjemaet.
Henvendelser besvares virkedager fra 09:00 til 20:00

Utviklet og driftet av appos, Org. no 921522436 MVA