Kundeservice




Ofte stilte spørsmål



Vi har ingen nødvendige abonnementsgebyrer og tilbyr en helt gratis tjeneste frem til du får en bekreftet avtale om oppdrag eller en avtale om møte/ befaring. Samtidig kan du sette opp gratis varsler slik at du får beskjed når det legges ut passende oppdrag nær deg. Vi sørger også for ordnede avtaler der du bekrefter de avtaler du ønsker å inngå.

Vi tilbyr en levende og aktiv markedsplass som inkluderer både privatpersoner og bedrifter. Du kan legge ut oppdrag til fastpris, timepris eller på anbud. Vi har over 17 000 registrerte hjelpere fordelt over hele landet og om oppdraget er rettferdig betalt er det ikke vanskelig å finne hjelp hos oss.

Å være en hjelper er gratis frem til en bekreftet avtale. Vårt gebyr skal alltid være inkludert i avtalt pris slik at hjelper får tilbakebetalt gebyret via godtgjørelse fra oppdragsgiver. Møte/ befaring er derimot vårt alternativ til et løpende abonnement og er et frivillig gebyr som gir hjelper en verdi i form av en bekreftet avtale om møte med oppdragsgiver. Møte/ befaringer kan i mange tilfeller unngås ved å sende bilder i chatten.

Det er helt gratis å legge ut små og store oppdrag hos oss. Våre hjelpere betaler et gebyr dersom de får oppdraget. Gebyr er fra kr. 39.- for de minste oppdragene og opp til 355.- for oppdrag over kr. 10 000. Våre hjelpere vil inkludere gebyret i prisen som avtales og du betaler derfor indirekte et gebyr til oss via hjelperens godtgjørelse.

Du vil automatisk bli bedt om å registrere deg som hjelper når du tilbyr hjelp på oppdrag. Det er fort gjort og helt gratis. Du kan også registrere deg som hjelper i menyen "Profil" og fanen "Hjelperprofil"

Bedriften din er hjertelig velkommen og registrering er helt nødvendig dersom du ønsker proffoppdrag. - Profilen din vil bli merket med et PRO-ikon som viser at du representerer en bedrift. Registrering er gratis og du blir veiledet igjennom registreringsprosessen når du tar kontakt på et proffoppdrag. Alternativt kan du registrere bedriften din i menyen "Profil" og fanen "Hjelperprofil"

Du kan ikke slå av varsler relatert til oppdrag du har lagt ut, eller oppdrag der du har tilbudt hjelp. Når du legger ut oppdrag eller tar kontakt på oppdrag er du også underlagt vårt regelverk der du plikter å følge opp de meldinger og henvendelser du får. Dette er viktig for trivsel på plattformen og at alle skal forvente å få svar på meldinger, Varsler på SMS om f.eks. uleste meldinger stopper med en gang du logger inn og besvarer henvendelsen. Vi slår av SMS varsler om natten mellom 23:00 og 09:00.

Hos oss et dette betegnelsen på oppdrag der det ønskes privat hjelp. Inntekter fra småjobber i hjem og feriested er vanligvis skattefritt inntil kr. 6000.-, men det finnes unntak og du må derfor sette deg inn i småjobbregelverket. Vår informasjonsfolder kan lastes ned her: https://minsmajobb.no/smajobb-regler.pdf

Det er ikke klare regler for når inntekter fra småjobber blir skattepliktig. Skatteetaten indikerer at grensen går et sted mellom kr. 50 000 og 60 000 pr. år men kan aldri overstige kr. 6000 fra den samme oppdragsgiveren. Vi ber deg lese vår folder om småjobbregelverket. På kundesidene i menyen "Avtaler" kan du enkelt se hvor mye du har tjent på småjobber hos oss. Vær oppmerksom på at vi ikke har informasjon om oppdrag du har utført utenfor vår plattform.

PRO-oppdrag er betegnelsen på oppdrag der oppdragsgiver ønsker profesjonell kompetanse eller det er nødvendig etter Norske lover og regler. Det er kun bedrifter registrert i Brønnøysundregistrene som kan ta kontakt på proffoppdrag. Det er ingenting som heter skattefrie inntekter for bedrifter og proffoppdrag må ikke forveksles med småjobber.

Hjelper er ansvarlig for et depositum når det tilbys hjelp på oppdrag. Depositum skal bidra til at hjelper er hyggelig og pliktoppfyllende og at våre regler følges. Depositum frigis til hjelper i sin helhet når avtale ikke oppnås og våre regler er fulgt.

Nei, vår rolle er som kontaktformidler og tilrettelegger for avtaler. Vi er ikke part i de avtaler som gjøres. Når avtaler inngås hos oss skal begge parter bekrefte en enighet og er dermed ansvarlig for sin del av inngått avtale. Sett deg inn i småjobbregelverket og velg alltid en bedrift dersom du ønsker reklamasjonsrett og forsikringer. Vår informasjonsfolder finner du her: https://minsmajobb.no/smajobb-regler.pdf

I menyen til venstre for meldigsfeltet i chatten finner du valget å avtale møte/ befaring. Tid og dato må bekreftes av begge parter før avtalen er gyldig. Når avtalen er bekreftet vil jobbstedets adresse og partenes mobilnummer bli oppgitt i chatten for enklere kommunikasjon.

Dette er vårt alternativ til et abonnement. Et abonnement er det du ofte møter hos andre aktører og er en kostnad som ikke nødvendigvis gir deg en verdi for pengene du betaler til tjenesten. Et abonnement er ikke alltid negativt, men hos oss betaler du for et bekreftet møte eller befaring med oppdragsgiver i stedet for et løpende abonnement, og du velger selv om du vil bruke tid og penger på et møte med oppdragsgiver. Merk at bilder kan sendes i chatten og at møte/ befaring i mange tilfeller kan unngås. Møte/ befaringsgebyret bortfaller i sin helhet og blir erstattet av oppdragsgebyr dersom du får oppdraget.

I chatten finner du en meny til venstre for meldingsfeltet. Der vil du finne valget å lage en oppdragsavtale. Du vil bli veiledet til å lage en kort, men forpliktende avtale som hjelper bekrefter før avtalen er gyldig. Vi formidler automatisk kontaktinformasjon når hjelper har bekreftet avtalen.

Når du har valgt en hjelper vil oppdraget bli fjernet fra nettsidene og havner automatisk i fanen "Pågår" på kundesidene. Du sluttfører oppdraget ved å gi hjelperen en anmeldelse etter utført arbeid. Dersom du må kansellere avtalen finner du valget i chat menyen eller i menyen du finner på oppdraget i "Mine oppdrag"

Vi har høye krav til kommunikasjon og oppførsel. Opplever du ufin kommunikasjon, regelbrudd eller møter uærlige brukere kan du rapportere i menyen du finner ved meldigsfeltet i chatten. Der kan du også avslutte samtalen. Om du vurderer saken som alvorlig ber vi deg også kontakte kundeservice med mer informasjon. (Tips: Ta skjermbilder!)

Depositum frigis automatisk når du avslutter samtalen, når en annen hjelper får jobben eller når oppdraget blir kansellert eller utløper på tid*. Du kan alltid se status for alle depositum i menyen "Betalinger" på kundesidene. * Frigjøring av depositum er forbeholdt at våre chatregler er fulgt og ingen kontaktinformasjon er formidlet.

Dersom du ble syk eller av andre årsaker må melde avbud blir dessverre ikke gebyret tilbakebetalt. Om ikke annet er beskrevet i oppdragsavtale har du heller ikke rett på avbestillingsgebyr fra oppdragsgiver. I slike tilfeller ber vi partene forsøke å avtale oppdraget på et senere tidspunkt.

Møte/ befaring er en gebyrbelagt tjeneste der hjelper kjøper rett til å møte og kommunisere med oppdragsgiver utenfor våre tjenester. Gebyret tilbakebetales ikke etter at kontaktinformasjon er formidlet. Ved kansellering har hjelper allikevel rett på et avbestillingsgebyr fra oppdragsgiver dersom hjelper ikke er årsak til kanselleringen.

Dette vil forekomme og noen ganger går ting galt. Vi har regler om at anmeldelser skal være basert på reelle erfaringer og du kan klage på mottatt anmeldelse dersom avtalen ble kansellert og partene ikke har en reell erfaring å vurdere. Når oppdraget er påbegynt eller fullført kan partene normalt ikke påklage mottatt anmeldelse.

En begrenset konto kan ikke legge ut oppdrag og dersom du er hjelper kan du heller ikke ta kontakt på oppdrag. Vi er raske til å begrense kontoer og det betyr vanligvis at vi trenger en samtale med deg om vårt regelverk. Alle data er intakt og begrensingen fjernes vanligvis etter en samtale med oss.

Slik trusselbildet har blitt de siste årene er det naivt å tro at dette ikke også er en trussel for oss. Dette er årsaken til at vi ikke innhenter sensitiv informasjon om våre brukere. Vi lagrer et minimum av data og har ingen informasjon om dine betalingskort, personnummer, etnisitet, religion, vandelshistorikk, helsedata, skattedata eller legning. Selv om vi har den høyeste grad av sikkerhet og krypterer all lagret informasjon er allikevel den beste beskyttelsen at vi innhenter et minimum av informasjon om deg.

Dersom du har slettet kontoen og ønsker å registrere deg på nytt har vi opp til 12 måneder karantenetid. Dette er for å forebygge nyregistreringer med intensjon om å slette negative anmeldelser. Karantenetid bestemmes av oss når konto slettes og vi kan normalt ikke endre ilagt karantenetid. Vi anbefaler deaktivering av konto fremfor sletting om du forventer å bruke oss igjen innen 12 måneder.

Vi på kundeservice er behjelpelig med å slette eller deaktivere kontoen din. Dersom du ønsker en pause, men forventer å bruke oss igjen i fremtiden, anbefaler vi at du deaktiverer kontoen. Deaktivering vil gjøre kontoen din inaktiv og ingen data vil bli slettet. Du kan når som helst be oss om å aktivere kontoen igjen, og alle data er slik som de var før deaktivering.

Ønsker du å slette kontoen helt, sletter vi i henhold til GDPR regelverket og alle data går tapt inkludert anmeldelser du har fått. Sletting kan ikke angres og for å forebygge at aktører sletter kontoen med den intensjon å fjerne negative anmeldelser er det en karantenetid på opp til 12 måneder for å registrere seg på nytt.

Send en e-post til: post@minsmajobb.no eller bruk kontaktskjemaet så hjelper vi deg vanligvis innen utgangen av samme virkedag. Du kan også sende en SMS med meldingen "Slett" eller "Deaktiver" til 4005 3003

Legg til på telefonen

Hva synes du om oss?

Vårt nettsted er på mange måter en byggeplass der tjenesten tar form og vi håper du synes vi beveger oss i riktig retning. Når du er registrert hos oss skal du vite at det alltid er en forbedring som venter på å skje og at vi verdsetter og lytter til dine tilbakemeldinger.

På grunn av hyppige oppdateringer ber vi om forståelse for at ting av og til går galt. Feilmeldinger kan forekomme og du kan oppleve å få den kjedelige beskjeden om at nettsidene oppdateres akkurat når du skulle gjøre noe viktig. Kundeservice er her for deg når ting går galt og du trenger hjelp. 

64499 oppdragsgivere og 17290 hjelpere har funnet veien til oss men vi gir oss ikke før vi er tjenesten “alle” går til for å finne hjelp!  Liker du tjenesten vår, setter vi stor pris på dine anbefalinger, likes og stjerner på google, eller andre plattformer du bruker. Og gjerne til familie og venner  ?

Vi bruker SMS varslinger

Kanskje legge oss til som kontakt på telefonen din og gi oss en kul og lett gjenkjennelig meldingslyd når du får SMS fra oss?

Linje 1: 979 00 001 (Systemmeldinger)

Linje 2: 979 00 002 (Jobbrelaterte varslinger)

Linje 3: 979 00 003 (Jobbrelaterte varslinger)

Linje 4: 979 00 004 (Jobbrelaterte varslinger)

Linje 5: 979 00 005 (Jobbrelaterte varslinger)

Kundeservice MinSmåjobb
E-post: post@minsmajobb.no
Sentralbord: 4005 3003

Vår tjeneste er selvbetjent og har digital kundeservice.
Du treffer oss på e-post eller via kontaktskjemaet.
Henvendelser besvares virkedager fra 09:00 til 20:00

Utviklet og driftet av appos, Org. no 921522436 MVA