Kundeservice




Ofte stilte spørsmål



Vi tilbyr deg en gratis tjeneste frem til du får et oppdrag. - Samtidig kan du sette opp varsler slik at vi kan være en stille partner i bakgrunnen som gir deg beskjed når det dukker opp passende oppdrag nær deg.

Først og fremst tilbyr vi et mangfold som inkluderer både privatpersoner og bedrifter. Du kan legge ut oppdrag til fastpris, timepris eller på anbud. - Vi har godt over 10 000 hjelpere fordelt over hele landet og om oppdraget er rettferdig betalt er det ikke vanskelig å finne hjelp hos oss.

Å være hjelper er gratis frem til en avtale om oppdrag eller en befaring er avtalt og bekreftet av begge parter. Det er hjelper som er ansvarlig for våre gebyr, men gebyret skal alltid inkluderes i avtalt pris og hjelper får derfor tilbakebetalt gebyret via godtgjørelse fra oppdragsgiver.

Det er helt gratis å legge ut små og store oppdrag hos oss. Våre hjelpere betaler et lite gebyr til oss dersom de får oppdraget ditt. - Gebyret er fra kr. 39.- og helt opp til 355.- for oppdrag over kr. 10 000. - Våre hjelpere vil inkludere gebyret i prisen som avtales, og du betaler derfor indirekte et gebyr til oss via hjelperens godtgjørelse.

Når du har registrert deg på platformen vil du automatisk bli bedt om å registrere deg som hjelper når du tilbyr hjelp på et oppdrag. Det er fort gjort og helt gratis. Det er også gratis å sette opp varsler om nye oppdrag etter kategorier og avstand.

Ja, bedriften din er hjertelig velkommen og registrering er helt nødvendig dersom du ønsker proffoppdrag. - Profilen din vil automatisk bli merket med et PRO-ikon dersom du representerer en bedrift. Registrering er gratis og du blir veiledet igjennom registreringsprosessen første gang du tar kontakt på et proff-oppdrag.

En småjobb er som navnet indikerer, "En liten jobb". Hos oss et dette betegnelsen for oppdrag der det ønskes privat hjelp. Inntekter fra småjobber i hjem og feriested er ofte skattefritt inntil kr. 6000.-, men ikke alle småjobber er skattefri og du må derfor sette deg inn i småjobbregelverket. PDF kan lastes ned her: https://minsmajobb.no/smajobb-regler.pdf

Hos oss er dette betegnelsen på oppdrag der profesjonell kompetanse er ønsket eller nødvendig etter Norske lover og regler. - Det er kun bedrifter registrert i Brønnøysundregistrene som kan ta kontakt på proff-oppdrag. Det er ingenting som heter skattefri inntekt for bedrifter og proffoppdrag må ikke forveksles med småjobber.

Alle hjelpere er ansvarlig for et depositum når de tar kontakt på oppdrag hos oss. Depositum skal sikre at våre regler følges. Depositum frigis i sin helhet når avtale ikke oppnås og våre regler er fulgt.

Nei, vår rolle er som kontaktformidler og tilrettelegger for avtaler. Vi er ikke part i de avtaler som gjøres. Når avtaler inngås hos oss skal begge parter bekrefte avtalen og er dermed ansvarlig for sin del av inngått avtale. - Sett deg inn i småjobbregelverket og velg alltid en bedrift dersom du ønsker garantier og forsikringer.

I chatten finner du et "+" ikon like ved knappen for å sende meldinger. - Der vil du finne valget å avtale en befaring. Tid og dato må bekreftes av begge parter før avtalen er gyldig. Etter at avtalen er bekreftet vil partenes mobilnummer bli oppgitt i chatten for enklere kommunikasjon.

Dersom du har funnet en hjelper vil oppdraget bli fjernet fra nettsidene og havner automatisk i fanen "Pågår" på kundesidene dine. - Du avslutter ved å gi hjelperen en vurdering etter utført arbeid. Ble ikke oppdraget noe av eller du fant hjelp andre steder avslutter du oppdraget ved å kansellere det under menyen "Mine oppdrag" og knappen "Rediger".

Møter du ufin kommunikasjon eller uærlige brukere hos oss kan du rapportere brukeren i chatten under "+" ikonet. - Der kan du også avslutte samtalen. - Om du vurderer saken som alvorlig ber vi deg også kontakte kundeservice med mer informasjon.

Hos oss er det ikke tillatt å dele kontaktinformasjon før forpliktende avtale er bekreftet av begge parter. - Noen oppdrag krever allikevel befaring før en avtale kan inngås. Hjelper kan derfor kjøpe rett til å kommunisere utenfor våre nettsider i form av en forpliktende befaring med tid og dato. For å unngå misbruk er dette gebyrbelagt og gebyr refunderes ikke. Merk at filer kan sendes i chatten og i mange tilfeller kan befaring unngås. - Befaringsgebyr belastes ikke om du får oppdraget.

Depositum frigis når du trekker tilbake interessen for oppdraget, en annen hjelper får jobben, oppdraget blir kansellert eller utløper på tid. - Forbeholdt at våre chat regler er fulgt. Du kan alltid se status for alle dine reservasjoner og betalinger under menyen "Betalinger" på kundesidene.

Dersom du ble syk eller av andre årsaker må melde avbud blir dessverre ikke gebyret tilbakebetalt. Ved slike tilfeller ber vi partene forsøke å avtale oppdraget på et senere tidspunkt.

Befaring er en gebyrbelagt tjeneste der hjelper kjøper rett til å møte eller kommunisere med oppdragsgiver utenfor våre tjenester. - Gebyret tilbakebetales ikke etter at kontaktinformasjon er formidlet. Hjelper har allikevel rett på et avbestillingsgebyr fra oppdragsgiver dersom hjelper ikke er skyld i kanselleringen.

Vi på kundeservice er behjelpelig med å slette eller deaktivere kontoen din. - Dersom du ønsker en pause, men forventer å bruke oss igjen i fremtiden, anbefaler vi at du deaktiverer kontoen. - Ønsker du å slette kontoen vil alle data gå tapt inkludert evalueringer du har fått. - Det er ikke mulig å angre på sletting og det er en karantenetid på 3-6 måneder for å registrere seg på nytt. Send en e-post til: post@minsmajobb.no eller bruk kontaktskjemaet så hjelper vi deg.

Last ned appen vår

Hva synes du om oss?

Vår nettsted er på mange måter en byggeplass der tjenesten tar form. Vi er langt fra ferdig men vi håper du synes vi beveger oss i riktig retning. Når du er registrert hos oss skal du vite at det alltid er en forbedring som venter på å skje og at vi verdsetter og lytter til dine tilbakemeldinger.

På grunn av hyppige oppdateringer og forbedringer ber vi om forståelse for at ting av og til går galt. Barnesykdommer vil forekomme og du kan oppleve å få den kjedelige beskjeden at nettsidene oppdateres akkurat når du skulle gjøre noe viktig. Det er derfor ekstra viktig at du vet at kundeservice er her for deg når ting går galt og du trenger hjelp. 

40411 oppdragsgivere og 10348 hjelperne har funnet veien til oss men vi gir oss ikke før vi er tjenesten “alle” går til for å finne hjelp!  Vil du støtte oss setter vi stor pris på ditt bidrag til jungeltelegrafen eller dine likes og stjerner på facebook, google, appstore eller google play.

Vi bruker SMS varslinger

Kanskje legge oss til som kontakt på telefonen din og gi oss en kul og lett gjenkjennelig meldingslyd når du får SMS fra oss?

Linje 1: 979 00 001 (Systemmeldinger)

Linje 2: 979 00 002 (Jobbrelaterte varslinger)

Linje 3: 979 00 003 (Jobbrelaterte varslinger)

Linje 4: 979 00 004 (Jobbrelaterte varslinger)

Linje 5: 979 00 005 (Jobbrelaterte varslinger)

Kundeservice MinSmåjobb
E-post: post@minsmajobb.no
Sentralbord: 4005 3003

Vår tjeneste er selvbetjent og har digital kundeservice.
Du treffer oss på e-post eller via kontaktskjemaet.
Henvendelser besvares virkedager fra 09:00 til 20:00

Utviklet og driftet av appos, Org. no 92152243 MVA